tunisiaTunézia, Tunisz – Új piacokra jutnak el a tunéziai termékek. Tavaly nyolcvan új célállomás lépett be a forgalomba, így már 156 nemzetközi piacon érhetők el az ország termékei. A kereskedelmi partneri sorrendben azonban egyelőre nincs változás.

 

Tunézia legfontosabb kereskedelmi partnerei továbbra is Franciaország (30,7 %) és Olaszország (21,6 %). A nem európai országok közül a legelőkelőbb helyet Líbia foglalja el 4,3 százalékkal.

 

A tunéziai kormány export stratégiája most elsősorban a feltörekvő piacokra fókuszál. Kiemelten kezelik a földrajzi és kulturális értelemben is közel álló országokat, így a maghreb államokat, az Arab öböl országai, és a szub-szaharai régió.

Az észak-afrikai országok felé az elmúlt évben már jelentős kereskedelmi bővülést jegyeznek fel a statisztikában. Líbiába 42 százalékkal nőtt a kivitel, Algéria, Mauritánia és Marokkó felé több mint 10 százalékos volt a növekedés. Távolabbra tekintve, az Egyesült Arab Emírségekkel 37,4 százalékkal nőt a tunéziai termékek forgalma. A szub-szaharai régió azonban a bizonytalan kategóriába tartozik, mert hiányoznak a szállítási feltételek, és a fizetőképesség sem garantált.